منتدى مدرسة مهربان علييفا التجريبيه
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى مدرسة مهربان علييفا التجريبيه

مرحبا بك يا زائر فى منتدى مهربان علييفا

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

[center][i][b]الضمير المدرسى[/b][/i][/center]

كاتب الموضوعرسالة
محمود راشد
طالب جديد
طالب جديد

[center][i][b]الضمير المدرسى[/b][/i][/center] Empty
مُساهمةموضوع: [center][i][b]الضمير المدرسى[/b][/i][/center]   [center][i][b]الضمير المدرسى[/b][/i][/center] I_icon_minitimeالخميس مارس 22, 2012 10:49 am

انا والد طفلين فى المدرسة - للاسف المدرسة فيها امكانيات حلوة ولكن للاسف لا يوجد مدرسين عندهم ضمير مهنى ( طبعا هناك القلة القليلة فوق الممتاز ) - تعالو نستعرض شوية من المدرسين الذين يحتاجون الى ضمير :- 1- مدرسة الدين الخاصة بالصف الابتدائى الثانى : اول مرة اشوف مدرسة دين تكتب العنوان ( الدرس ) ولا تشرح باستفاضة ولا تصحح واجب او على الاقل تكتب تاريخ على الدرس ( فى الكتاب ) ولا يوجد امتحان واحد ولا يوجد تسميع للايات القرانية ( لانه بالطبع لا يوجد تحفيظ - المدرسة لا تحفظ التلاميذ الايات - لان المدرسة لا تاتى او تغيب ) ما اكثر الايام الذى يحضر فيها الولد ويقول لى المدرسة غايبة وغايبة وغايبة وغايبة ...... 2- مدرس اللغة الانجليزية بالصف الثانى الابتدائى sunny على الرغم من ان المدرسة تجريبية الا انا ارى انا عربية 100% المدرس بيكبر دماغه اوى هو مركز بس فى الدروس الخصوصية فقط والمجاميع داخل المدرسة ( كفاية كتر خيره ) المدرس بيطرد التلاميذ بعد انتهاء الحصة والولاد لسة ماكتبوش من الصبورة علشان البيه عنده مجموعة - وطبعا الامتحان بيتوزع على العيال فى الدروس الخارجية ( حسبى الله ونعم الوكيل ) 3- مدرسة اللغة العربية بالصف الثانى الابتدائى الله واكبر عليها . من اكثر المدرسين بذلا للمجهود . ولاهى كل يوم احد لازم يكون امتحان . وتشرح الدرس وتصحح الواجب . ربنا يديها الصحة , وابنى من اكثر الناس متعلق بيها و ومش عاوز انقله من الفصل علشان هذه المدرسة ( الفلتة ) . تحية وتقدير واحترام كفاية كدة اليوم وسوف اكمل الحلقات من جميع النواحى بهدف الاصلاح وليس لمجرد النقد فقط .

[center][i][b]الضمير المدرسى[/b][/i][/center]
صفحة 1 من اصل 1